lördag 17 augusti 2013

Slapp lördag

Ikväll kör vi avslappnat med middag i vardagsrummet framför tv:n. Kycklingklubbor, räkröra, tomater, skinkmackor och baguetter. 

Jag har bestämt mig för att helt och hållet sluta anpassa maten efter barnen. Det kvittar vad jag lagar! Ibland har jag försökt vara snäll och gjort extra men så äter de ändå "vuxenmaten" eller ingenting alls. Dessutom vill jag att de ska lära sig att äta all slags mat. Så nu har jag slutat med det helt enkelt. Melvin har en del dagar ätit bara pasta för att det varit något "konstigt" i såsen... Men det lär han knappast dö av. 

Letar bil nu.. Vi har tänkt köpa en "så länge-bil" som funkar tills vi sparat ihop till en bra. Jäklar vad snabbt de potentiella bilarna försvinner dock........ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar