onsdag 3 juli 2013

Ny dag.

Idag ska vi ner till stranden så jag hoppas på att det inte blir för mycket vågor men det känns redan lovande och på att jag inte bränner mig. Igår låg jag under ett parasoll och läste, väldigt skönt. 

Utflykten igår var så fin, mycket gammal kultur och underbar utsikt över Alanya. 
Vi åkte taxi upp men valde att promenera ner för att se allting och det var faktiskt mer än halva grejen tycker jag. Mötte tre galningar som rusade uppför i värmen. För varmt var det. Och mestadels vindstilla. Borgen var så stor och har varit ännu större för man kunde se rester av ruinen överallt. Där sägs det att Kleopatra bodde, därav kleopatrastranden för det var hennes privata strand. Det fanns fängelsehålor och kyrkor i borgen som man fortfarande kunde se. Något man ska ha sett om man varit i Alanya. 


Torsdag idag, halva veckan har gått och det är både bra och tråkigt. Tråkigt för att det betyder att snart kan jag inte doppa mig i Medelhavet längre men bra för att snart kommer jag att kunna pussa och kramas med mina småskruttar. Jag längtar efter att få fira Melvins födelsedag och att få fånga Elliot i min famn. Gullungar. Nu har vi ledigheten framför oss. ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar