torsdag 18 juli 2013

Torsdag

Snart har jag gjort mitt för idag. Humöret är faktiskt på topp även om det skett en del pinsamheter under dagens lopp...

Igår plockade vi svamp, det finns faktiskt en del. Min fina vovve blev för varm så jag fick lägga ner honom i en lerpöl för att han skulle svalna.. Lilla gubben vad missnöjd han var. 

Ikväll ska vi grilla och ta ett par glas för att fira lite hemlisar. Livet känns rätt bra just nu. 
Fredag till Tisdag har jag hand om finaste Moltas. Och så kommer jag att spendera tid med Grimm också. Skönt med frisk luft och hästgos. Fick veta att det fötts kaninungar i stallet och nästan dog lite, gullighetsdöden. Tänk er 6 små belgiska jättebebisar? Barnen kommer att bli som tokiga! Melvins dröm är att få en egen kanin och vill han fortfarande det när han är lite äldre så kommer han att få det men jag tycker att han är för liten ännu. Men så gulligt det vore med en belgisk jätte! Så smarta och fina. De som bor i stallet är underbara. 

En sista grej nu under eftermiddagen och sedan ska vi slappa. Härliga semester. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar