måndag 3 juni 2013

Åh. ❤

Tack älskade skruttungar för att ni somnade på mindre än en kvart ikväll. Det gillas och bådar gott för framtiden. 

Jag vet inte hur alla andra föräldrar tycker men jag avskyr att ligga och söva övertrötta tokiga barn. Det händer alltmer sällan, eller ska man kanske säga att det går i perioder för det kommer säkert att komma tillbaka men det har så klart varit nätter då man legat där, 1-2 timmar och bara velat skära handlederna av sig av ren frustration medan barnen snurrar runt, snackar om giraffer och pillar en i håret. 

Våra barn har aldrig behövt gråta sig till sömn. Jag kan inte göra det helt enkelt utan följer mitt hjärta och min magkänsla. 
Tror faktiskt inte att våra barn somnar sämre än några andra till följd av det. 
Allt handlar om rutiner för oss, varvar vi ner framför ett lugnt mysigt barnprogram, därefter borstar tänder och sjunger den obligatoriska tandborstningssången så vet de vad som är på gång och lägger sig oftast utan större protester. Samma varje kväll, alltid. 

Nu då. Jag borde städa av för det ser ut som om en orkan blåst förbi på övervåningen. Borde. Kommer inte att göra det. Inte ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar