onsdag 19 juni 2013

Onsdag. Lill-lördag?

Jag förtjänar ett glas vin ikväll, kanske tar jag det kanske inte.

Det har varit ett par intensiva dagar och jag är mentalt trött. Jag har lite ont i ryggen också för igår gled jag av lille Moltas, han snubblade omkull och jag gled fram över halsen på stackarn tills jag så gott som hängde på huvudet innan jag till sist föll på en sten. Lilla gubben ❤ 
Nu dröjer det kanske ett tag innan jag får tillfälle att åka dit igen och det känns oproportionerligt sorgligt. Det är så mycket annat som ska göras. 

Fredag åker vi ut till Ljusfall för lite midsommarfirande, lagom. Jag hatar midsommar men firar lite för barnens skull. Midsommar är årsdagen för ett brott jag blev utsatt för så jag har svårt att förknippa den dagen med något positivt. Men med barnen kan det ändå bli lite skoj, se deras glädje och samtidigt äta traditionsenlig mat dvs bacon och färskpotatis. Jag vet, vi är inte som alla andra som äter äcklig sill för vi gillar god mat i vår familj. 

Lördag åker vi ut till ön Tjockisholm där vi gifte oss förra sommaren och där stannar vi till onsdag. Sedan är det två fria dagar fram lördag då vi åker till Kolmårdens djurpark! Åh det kommer bli så mysigt. 
Dagen efter, söndag så åker jag till Turkiet. 
Kommer hem efter en vecka, firar världens bästa unges 4 årsdag och sen ska vi bara vara hemma och lata oss. Puh. 
Så nej, det blir inte mycket Moltas, Grimm eller Gill på ett tag men det blir en hel del annat kul. 

Sommar! Så välkommen och välbehövlig.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar