söndag 23 juni 2013

Avkoppling leder till rastlöshet

Nej, inte hos barnen som man kanske kunde ha trott utan hos mig själv. Kanske är det ett tecken på att det här var välbehövligt? Koppla av, logga ut. Fast vi har uppdaterat Facebook lite och nu bloggar jag men vi nyttjar helt klart tekniska prylar betyder mindre än vad vi brukar. 
Jag är imponerad av barnen. Vilken fantasi de har! De har inte klagat en enda gång sen vi kom hit, de leker äter och sover bra. Finner sig i allt och är bara glada över att vi spenderar så mycket tid tillsammans. 



Igår rodde vi runt ön, bastade, lekte och grillade. Lekte med hundarna och kastade pinnar i vattnet så stackars Da Vinci har åkt på vattensvans... En slags inflammation i nerverna i bakdelen, svansen som gör mycket ont och uppstår av att hunden blivit kall. Han får vila resten av vistelsen så hoppas vi på att det går över inom några dagar.
Jag minns inte vilken av alla hundar jag haft hand om genom åren men någon av dem drabbades också av vattensvans så därför kände jag igen symtomen när vår vanligtvis glada pigga vovve mötte oss med slokande svans och visade sig ha ont.. Kraken. 


Världens finaste Gimli i kvällssolen igår. ❤

Vi älskar det här stället. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar