måndag 29 april 2013

A men så klart.

Båda ungarna har feber. Vilken timing alltså. Jag bestämde mig lite akut för att slänga ihop en tårta iallafall, lite finfika dagen till ära så får vi se om vi smyger ut en snabbis på någon majbrasa om barnen är pigga på kvällen.

Jag hade det mesta hemma till tårtan men Kenny köpte med sig bottnar och lite extra grädde hem. Jag brukar göra egna bottnar för det är godast men det här fick bli en ursäktad snabbtårta. Och jäklar vad fort det går när man bara gör en enkel gräddtårta. Typ en kvart. Lite skillnad mot annars då varje tårta oftast innehåller fyllningar som behövt vila över natten och dekorationerna brukar ta sin tid. Tjipp tjopp så var den klar. Kanske rentav börjar göra likadana jämt? Fyllde den med glasscreme och hallongrädde. Enkelt och gott.

Det känns som en lång helg det här. Jag kommer inte riktigt igång utan är mest seg och vill titta på film. Fuck it. Jag kan vara peppig och duktig imorgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar