lördag 6 april 2013

Vego-Lördag

Till lunch åt vi pannkakor, barnens favoritlunch. Till middag ris, kantarellsås och qournfilé. Jag älskar qourn! Bara man kryddar rejält och törs ha lite fett och vätska i pannan så att det inte blir torrt så är det grymt.

Vi har haft en slapp dag idag, Kenny städade av men utöver det har vi bara lekt och slöat. Gosat lite och druckit massor kaffe.
Jag är så nöjd med mitt svarta hår nu. Jag kommer aldrig ihåg vilken hårfärg det är som sitter bäst så de två senaste gångerna så har min utväxt blivit mörkt brun istället för svart som jag vill ha det, men så igår körde jag Schwarzkopf Natural and Easy och då blev det minsann svart alltihop. Nu återstår det bara att se om färgen håller i längden. Hoppas!

Att jag älskar mina ungar är det knappast någon som tvivlar på men det betyder inte att jag inte kan bli precis galen på dem. Elliot den surkarten säljer jag snart på blocket! Majsan hävdar att han alltid är glad. Erhm. Kom hit mellan 16-19 vilken kväll som helst på veckan så får ni se. Han bryter ihop var femte minut, skriker sig blå. Slåss. Spottar. River ner saker. Kastar sina saker i golvet eller på katterna. Biter Melvin. Får han inte sin vilja igenom så blir han precis galen. Och han gråter mest hela tiden? Jag kan verkligen inte komma ihåg att Melvin var så i samma ålder? Melvin är mer lugn och försiktig (sett ur en 3-4 årings perspektiv så klart).. Elliot är fullt ös, totalt fearless och helt galen. Men mellan de där utbrotten så är han världens goaste unge! Kramas, pussar och kör sina partytricks. Dock börjar jag verkligen tröttna på den här tjuriga lillskrutten nu så han får gärna ta sig ur det här snart. Det eller så får han flytta ut till pappa och Majsan när de kommer hem från Malta.

Vi kommer nog att äta mer vegetariskt här hemma. Det känns både miljösmart och bra för samvetet att minska sin köttkonsumtion. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar