söndag 7 april 2013

Hallå sömnen? Vart eeee duuuuu?

Jag har stängt mina gröna ögon massor av gånger under natten utan att lyckas somna. Frustrerade och jag har mina aningar om varför...
Imorgon ska(skulle?) jag till tandläkaren så då lät jag bli att ta min medicin och därför kan jag inte somna. Jag vet inte om jag skrev om det senast jag var där? Jag får alltså en liten shot med lugnande för att klara av att karlsloken hänger över mig..(tidigare trauma) och senast jag var där så hade jag i vanlig ordning tagit min kvällsmedicin, en form av lugnande för att jag ska kunna strunta i alla världens idioter och som a istället, jag tänkte att den medicinen skulle hinna gå ur innan tandisbesöket men ack så fel jag hade! Jag fick en blackout på 2 timmar ungefär. Totalt mörker och då drog de ut en visdomstand. Förvisso gnäller jag inte över att ha sluppit den upplevelsen men jag föredrar att ha kontroll. Full är jag gärna på helger och då i gott sällskap med hjälp av gott vin eller ett par flaskor Miller, inte av äcklig hutt och medicin i ett vilorum hos tandläkaren.

Från början var jag orolig för Melvin som hostar så förskräckligt så jag låg vaken och lyssnade på honom men han har för länge sedan slutat och somnat om. Hostmedicin och vatten underlättade för honom. Nu är det alltså bara jag kvar. De andra sover gott.
Jag får nog hoppa över tandläkarfyllan imorgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar