onsdag 3 april 2013

Tråk

Jag avreagerade mig genom att städa. Det gladde iallafall Kenny så något gott kom ur det.

Idag hade Elliot fått några små utslag på mage och låg, uppskattningsvis kanske 5-10 stycken.. Igår hade han under en kort stund 38 graders feber så därför var vi hemma så men idag fick han gå till förskolan.. Men så idag berättade personalen för Kenny att något barn haft vattenkoppor där så de undrade om Elliot haft det.
Alltså. Jag är bara människa, ingen läkare. Inte fan vet jag? Känner mig ganska hjälplös. Ja han har några få prickar. Mini. Jag läser och läser på 1177 men inte blir jag klokare för det... Hur sjutton ska jag kunna avgöra om det är vattenkoppor vårt barn har eller någonting annat?

Vill inte behöva känna mig som världens sämsta mamma som smittar ner hela förskolan med vattenkoppor men jag vill heller inte hålla friska barn hemma... Skjut mig.
Ungen är pigg. Glad. Äter som han ska. Kliar sig inte.. Men har några små utslag? De ser inte ut som blåsor. Mer som mini mini minismå finnar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar