tisdag 30 april 2013

En lite annorlunda valborgsmässoafton.

Båda barnen är krassliga så istället för att umgås med folk och fira ordentligt så har vi hållit oss hemma. Fikat på god gräddtårta och ätit grillade kycklingspett med pommes och vitlöksbröd. Gott som tusan var det iallafall och huvudsaken är att barnen, eller ja Melvin iallafall som är lite större och förstår fick känna att det var en lite speciell dag då vi firar in våren och inte bara en vanlig tisdag.

Men vart är mitt driv? Jag får kämpa för att ta mig för någonting alls och det mesta känns uppför idag. Ingen energi alls.
Men mitt i all sörja fick jag ett överraskande telefonsamtal idag. Ingenting är bestämt så jag vill inte skriva om vad det är ännu men det kan bli så att jag får göra något riktigt kul i sommar som jag inte gjort på väldigt länge. Något jag tror är bra för mig.

Ledig dag imorgon men sedan rullar vardagen på igen. På torsdag åter igen ett nervöst möte, på fredag sjukbesök och sedan är helgen här. Ungarna ska vara hos deras morfar och Majsan lör-sön och jag känner redan nu att jag kommer att sakna dem.. Men de ser mest fram emot det, Melvin som förstår mer om vad som komma skall ville helst åka redan idag. Barnvakt två helger i rad för att gå på galej! Sug på den alla präktiga pk-människor!

Kanske skulle ta och skriva en lista för morgondagen med saker vi behöver få gjort så att jag kommer igång. Enklast så tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar