lördag 6 april 2013

Lördag

Jag har sovit så hårt så mitt ena öra är alldeles rött och värker. Irriterande.

Igår åkte vi ut till mina föräldrars hus för att vattna blommorna och mata fåglarna. De är på Malta och har det skönt en vecka.
Förr hade jag egna undulater som jag älskade. Både ljuden de gör och hur de ser ut och samspelet dem emellan. Vi hade även nymfparakiter när jag bodde hemma. Jag älskar fåglar och skulle så gärna vilja ha egna men med två innekatter så tror inte att det skulle sluta så bra för undulaterna. Men i framtiden, då jäklar. Tills dess så får jag och barnen helt enkelt passa på att titta på och prata med pappa och Majsans pippisar.

Den här lördagen har en grå slöja över sig. Det spelar ingen roll att solen skiner och att vi är lediga tillsammans. Kenny ska åka iväg efter lunch för att hjälpa en av mina bästa vänner att flytta ifrån sin kille. Förfärligt. För vi gillar dem båda så mycket... Jag har inte riktigt velat ta in att det är så här så jag tänker hålla tummarna för att de hittar tillbaka till varandra snart. ❤





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar