måndag 22 april 2013

Har varit lite off

Ibland känner jag att jag behöver få vara lite offline, i helgen har det dock både facebookats och instagramats men jag har inte bloggat. Och egentligen borde jag nog fortsätta att vara lite off för just nu känner jag mig extra bräcklig. Extra irriterad, extra dömande, extra allt.
Grejen är ju att jag gillar att blogga så därför gör jag nog det ändå.

Jag är nervös inför veckan som kommer, så många saker att bocka av på göra-listan som jag vanligtvis inte gör och så ska jag samtidigt göra allt det jag alltid gör. Mycket blir det och jag klarar inte riktigt mycket.
Förr kunde jag ha ett snabbt tempo, jobb 13 timmar följt av kväll på krogen för att sedan dagen efter åka på familjefika. Idag är det omöjligt! Jag får alltid noga portionera ut mina göromål och väga för och nackdelar, ibland tacka nej till roliga saker för att jag vet att det blir för mycket. Behöver jag tillägga att det är ganska frustrerande att vilja mer än man kan? Men jag har lärt mig att jag får acceptera att det är så här nu. Förmodligen kommer det att bli bättre med tiden men det kommer att ta tid.
Faktum är att jag märker att när jag vägrar kompromissa kring det utan faktiskt säger nej till mer än jag orkar så mår jag mycket bättre! :-) Orkar vara en bättre mamma, fru, syster och vän. Orkar vara roligare, gå fler promenader och städa oftare(något Kenny annars fått ta)....
Ibland känner jag att jag "måste" vissa saker, som förra helgen och det är bara så dumt för det tar lång tid att komma tillbaka efter att jag kört slut på min energi. Skillnaden idag är att jag börjar bli medveten om det.

Idag har jag inte ett enda planerat göromål utöver det här hemma. Städa lite, sedan vara med barnen när Kenny åker på Crossfit/Bootcamp och kör slut på sig men annars ska jag bara vara. Jag behöver det. Sätta på min musik och ha tid att lyssna på texterna.
Ladda ladda inför onsdag. Oh lord.

Bäst av allt med helgen var att vi äntligen tog tag i uteplatserna! Där nere är vi inte klara men här uppe är det så gott som färdigt. Nu kan det gärna få bli varmt så att vi kan börja sitta där och äta. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar