fredag 19 april 2013

Funderingar funderingar..

Jag försöker vara "snäll".. Inte tänka allt för negativt om andra. Inte bry mig. Fokusera på andra saker. Men det är svårt! Svårt när människor tycker så ofantligt dumt om saker de helt klart inte är ett dugg insatta i. Svårt när man ser överallt på nätet hur folk resonerar och sedan har man fakta i bakhuvudet som säger tvärt emot.
Jag orkar inte argumentera. Jag vill inte diskutera för det leder verkligen ingenstans..

Jag måste lära mig att ha överseende med att folk är dumma i huvudet och det är inte min uppgift att upplysa världen. Folk vill inte lära sig. Folk vill leva i sina trygga små bubblor och ha det "som det alltid varit". ( kan vara världens sämsta argument?)
Jä jä!

Tur att jag för det mesta omges av nytänkande sköna människor ;-) Jag inser att problemet ligger hos mig. Jag måste acceptera att dummies will be dummies and there's nothing I can do about it.

2 kommentarer:

  1. Tror du inte att alla tänker så? Alltså även de som inte har en aning om vad de snackar om tror ju att de har rätt. :P Men jag förstår hur du tänker. Jag känner likadant många gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jo säkerligen. ;-) Jag tål det för det mesta och låter tex bli att publicera eller allt bemöta korkade kommentarer inne på bloggen men ibland brister jag.

      Radera