tisdag 12 februari 2013

:-)

Jag klagade ganska mycket på semlebullarna jag och barnen bakade.. Men jag har ändrat mig! De är faktiskt jättegoda och även om några av dem är ojämna och olika stora så är de riktigt fina. Melvin gjorde många helt själv och han var så stolt.
Jag gjorde några klassiska semlor och några vaniljsemlor med glasscreme emellan. Melvin är inte så förtjust i min klassiska fyllning.

Hur gör ni fyllningar? Jag blandar brödet jag gröpt ur semlorna för att göra plats för fyllningen med riven marsipan, lite ovispad grädde och några droppar mandelessens. Det blir godast tycker jag.
Min mamma tryckte helt enkelt i en stor klump mandelmassa bara. Det är inte riktigt min melodi, men helt okej det också. Men som oftast så föredrar jag det jag gjort själv ;-)

Lyssnar på låtlistan från vårt bröllop idag och blir påmind om kärleken vi delade den dagen.
På vår årsdag ska vi fira Patriks 30 årsdag. För 5 år sedan presenterade jag Kenny för mina vänner på Patriks 25 årsfest. Då var vi precis nykläckta som par och så där nästan sliskigt äckligt nykära. Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan honom? Fanns jag ens innan vi träffades? Underbara människa, min andra hälft.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar