fredag 1 februari 2013

Snabba svängar

Från att ha haft en varm känsla inuti till att läsa en artikel på Aftonbladet som gör mig rasande. Alla minns väl "Anna"? Den 9 år gamla flicka som rövades bort men lyckligtvis återfanns 18 timmar senare? Då var allt över tänkte man. Nu några månader senare uppdagas att den lilla flickan utsatts för psykisk terror, där gärningsmannen lurat henne och sagt att andra lagt bud på att få köpa henne sm sexslav. Flickan så klart livrädd. Lever nu med vad man kallar ptsd, post traumatisk stress. En term jag är ofrivilligt bekant med.
En 9 år gammal liten flicka. Lilla gumman.

Samtidigt sitter 8 år gamla Maja i vår soffa och myser med sin lillebror. Och jag rasar inuti. Blir mordisk. Jag kan inte tänka färdigt tanken men tänk om? Jag skulle döda då. Kallblodigt slita i stycken. Älskade Maja.

Den där flickan är någons älskade. Någon lilla lilla tjej.

Det finns inga straff i Sverige idag som är hårda nog för det brott han begått. Vidriga as. Jag skulle kunna döda honom. Helt utan ånger. Han förtjänar inte att leva.

Läs artikeln om ni orkar.

Aftonbladet: En grymhet så svår att förstå
http://mobil.aftonbladet.se/a/www/16168896

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar