torsdag 14 februari 2013

Livet är hårt mot de hårda

Melvin var trött idag, hans värld brakade samman nu för att han inte fick ta med sig sin lysande, blinkande radiostyrka bil ner till sängen. Som han tjöt! Nattinattidags! Elliot var mer i det där tysta tillståndet, halvt i dvala.

Jag frågade Kenny om vi inte skulle ta en vilodag idag, Alla hjärtors dag och allt? Han såg på mig med en så frågande min? Som om jag var helt från vettet? Sedan frågade han om jag tror att Stenmark hade vilodag för att se film och mysa? Tja vad vet jag? Kanske Stenmark hade fått ligga mer om han avsatt tid för det?

Nåväl. Jag vilar idag iallafall! Min mage svär högt mest hela tiden och jag är väldigt trött. Imorgon ska jag till stallet. Tjoho! Inte bestämt mig än om jag ska rida eller inte. Ska jag rida kan jag inte ta med mig Gimli för jag törs inte ha honom lös.. Och då får jag dåligt samvete för han blir så jäkla glad varje gång jag drar på mig stallkläder. Kanske om jag rider i paddocken så kan han sitta utanför och tjura? Får se får se. Hästgos och promenad blir det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar