måndag 4 februari 2013

Måndag

Ställde ingen väckarklocka idag men vaknade strax innan 9. Känns rätt så okej.
Men vad hände med den krispiga sköna kylan? Vart är solen? Idag är det mulet och tråkigt.

Slötittar på Efter Tio, Cissi Wallin gästar och talar om ett mycket viktigt ämne. Hon har startat hashtaggen #vågaanmäl.. Människor måste våga anmäla om de blir utsatta för våldtäkt, sexuella trakasserier och andra liknande brott.

Någonting slår mig när jag ser det här. Någonting som jag snuddat vid förut. Jag är inte ett offer längre. Jag var det men idag är jag starkare än så.
Jag är en stark människa som ingen sätter sig på. Jag står på mig, jag vågar säga vad jag tycker och jag vet mitt värde. Den insikten gör mig lite lycklig. Jag har vuxit och jag gillar den person jag kommit att bli.

Fotade snön med mobilen igår. Gnistrande vacker. Idag alldeles grå. Ge oss lite kyla så att vi kan suga ut det sista härliga ur vintern innan våren kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar