tisdag 19 februari 2013

Stressig natt

När jag ska på något lite jobbigt som idag så vaknar jag ungefär varje timme tills jag jag måste gå upp. Idag är det tandläkarbesök.

Hörde att man drar in pulvermos för att det kan vara metallbitar i. Det bekymrar inte mig för jag äter aldrig pulvermos. Jag har lite eller ingen förståelse för varför folk väljer att äta det heller. Skyll dig själv om du käkar skräp och råkar illa ut.
Likaså äckelpäckelfärdigmaten med hästkött i. Så vad trodde ni då? Att det var högklassigt kött i?
Nu verkar det ju inte ens vara säkert att köpa kött i affären, tänker på den färgade fläskfilén som såldes som oxfilé.. Men den kan väl inte ha varit scanmärkt och svensk? Eller så är jag naiv. Vi äter så gott som enbart riktig mat lagad på riktiga råvaror och framför allt bara svenskt kött. Svårare än så är det inte. Färdigmat är bara äckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar