måndag 11 februari 2013

Skitunge

Hade peppat mig själv för ett pass i vardagsrummet med TRX och crosstrainern. Hann köra 15 minuter så vaknade Elliot.. Så nu ligger jag nere i mörkret med en halvt sovande klängapa och känner hur motivationen rinner av mig. Han så gott som sover, det är bara det att han vill känna att jag ligger här bredvid. Skitunge ;-)

Men. Något positivt är att jag känner hur min kondition förbättrats på senare tid och det är så skönt! Jag vill ju ha en kropp som fungerar. Lite muskler på det bara så jag orkar bära på ungarna lite mer och så jag orkar släpa vattenhinkar och halm/höbalar i stallet. Sen har jag fått för mig att jag ska försöka träna ryggen så att den blir starkare för jag tror att jag har ont i den för att den har för dålig muskulatur. Så är det väl för de flesta otränade med ryggont? Den ska trots allt orka stadga upp hela bygget så den måste vara stark.

Fasen, det behövdes bara drygt 5 minuter här nere hos Elliot så lite motivation finns visst kvar i mig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar