måndag 11 mars 2013

Aningen ynklig

Efter att mina hälar gick sönder så har jag känt en bultande smärta i stortån också.. Igår gjorde jag slag i saken och klippte upp nageln.. Och johodå, en infektion gömde sig där under så nu går jag runt med en illaluktande kompress dränkt i alsolsprit fasttejpad på tån.
Kan jag inte bara få ha två hela fungerande fötter så att jag kan göra allt jag vill göra?

Hmm.
11 timmar sov jag. Det är ganska konstigt men jag antar att jag behöver vila. Ordentligt.

Det känns lite vemodigt just nu. Jag ser tillbaka mycket och saknar.
Oroar mig för många saker och grubblar över saker i nutid.
Men jag vet att om bara lite tid får gå så kommer händelser att lägga sig i långtidsminnet och då slipper jag att se dem rulla förbi hundra gånger om dagen.

Saknaden och sorgen är någonting annat. Den råder ingen tid bot på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar