tisdag 19 mars 2013

Hoppsan.

Jag gillar inte dessa nymoderniteter! Jag har ju en iphone som jag gillar på många sätt men en sak jag inte tycker om är att den tillsammans med diverse internetsidor gör att folk har koll på mig. Om jag tex nyttjar platstjänster med instagram så avslöjar den vart jag är när jag postar bilden. Likaså facebook och det känns lite äckligt.

För ett tag sedan så råkade jag synka min mobil med facebook så att alla kontakters födelsedagar hoppade in i min kalender. Alltså, inget illa menat men jag vill inte ha alla dessa människors födelsedagar poppande i min kalender.
Nu när jag skulle ringa pappa så upptäckte jag att min mobil även lagt in hela facebookslistans telefonnummer. I varje fall de som uppgett det, kanske är det mail annars? :-/
Jag som har en väldigt slimmad kontaktlista för att man aldrig vet om tex barnen råkar ringa någon eller så... Jag vill inte ha alla dessa nummer. Skit.
Det är på grund av det här som jag inte använde facebook under en period, det kryper in under skinnet på en känns det som. Nästlar sig in. Usch. Men så aktiverade jag kontot igen för att hålla koll på föreningen 9 livs sida där Norrson ligger uppe och så kikar jag då förstås även på annat onödigt.

Är inte Facebook ganska otäckt egentligen? Eller är det jag som börjar bli gammal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar