söndag 10 mars 2013

Tid

Jag hinner inte med allt jag vill göra. Jag vill ha en filmkväll med Zarah. Jag vill ha en systerkväll. Tjejkväll med alla. Middagar med vänner. Grillkvällar. Bio med Kenny. Mysdagar med barnen. Hälsa på pappa och Majsan. Rida mer och hinna göra allt pyssel vid sidan om i stallet. Gå fler promenader med hundarna. Träna mer lydnad. Rensa balkongen inför våren. Plantera tomatplantor inför sommaren. Ordna hundarnas pälsar ordentligt.
Och allt det andra vanliga vardagliga....

Jag behöver mer tid. Fler lediga dagar med mina nära och kära. Mer ork att göra allt det jag behöver.
Jag önskar att vi hade haft en större uteplats så att jag kunde odla ännu mer men nu får det räcka med lite tomater och pelargoner ;-)

Någon gång behöver man ju göra ingenting också. Mys med familjen faller väl under den kategorin.

Kan våren ta och komma nu? Jag vill ha knoppar och värmande solsken! Kanske slippa stå och frysa när vi grillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar