fredag 29 mars 2013

Funka dunka sunka punka

Kvällen. Trötta barn är ganska ocharmiga. Eller trötta människor är överlag ganska ocharmiga. Trötta och hungriga människor. Så sluta banta för fan och bli lite trevligare. Ta en tupplur också din murv.
Mycket svammel men kanske är det då sanningen ligger som närmast ytan?

Spara inte på godbitar för vem vet vad som händer?
Du kanske kliver ut framför en bil och blir påkörd och dör imorgon. Så. Le. Ät gott. Busa. Rör på er, det är kul. Gör det som gör er lyckliga och våga strunta i vad andra tycker.
Våga säga nej till saker som inte gynnar dig. Som inte gör dig glad. Slösa inte tid, vem vet när den tar slut? Lev. Till fullo.
Stanna upp i ögonblicken.

Den man har närmast är sig själv, stå upp för dig själv och ta ingen skit så somnar du lite lyckligare om kvällarna.
Jag har iallafall bestämt mig. Jag har inte tid med dumma människor, varför slösa tid på det när jag har så många fantastiskt bra och roliga givande härliga människor runt mig att spendera min tid på? Vår tid.
Det är vi som bestämmer.

Jag väljer lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar