torsdag 18 oktober 2012

Jäkla "Mama"

Fick hem tidningen Mama idag och har faktiskt hunnit läsa i den en stund trots att barnen var vakna. Otroligt, jag vet. Men helt sant. Delade tidningen med Elliot stundtals men det gick bra.

Känner mig lite tyngd nu för jag läste en artikel om hur mycket godis och socker vi "bör" ge våra barn. Risken för att de ska bli överviktiga osv.
Jag har tidigare tyckt att vi har ganska bra koll. Barnen får bara godis på lördagar, det händer att vi fikar mitt i veckan men gör inte alla det ibland?
Läsk dricker barnen i princip aldrig. Möjligen om vi äter skräpmat men aldrig till maten hemma. Inte saft heller men de får varsin liten MER om vi har picknick i skogen.

Nu har jag förstått att våra barn kommer att bli två ohälsosamma små gödgrisar :-/ En halv bulle i veckan eller 25 gr godis får barn i Melvins ålder äta! Elliot ingenting alls.

Alltså! Kommer ungarna att dö nu? Bör jag ringa socialen och anmäla mig själv eller räcker det om jag sätter dem på sockerdetox från och med nu och hoppas på att vår tidigare försummelse inte gett några bestående men?

/En hemsk mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar