torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag

Så klart bakade jag bullar idag. Men jag blir lika missnöjd som alla andra gånger. Varför är det så urbota svårt att göra perfekta bullar? Ni vet. Fluffiga i brödet men med en kladdig och god fyllning med tydlig kanelsmak.
Antingen har jag för mycket fyllning, då blir brödet för hårt och fyllningen kladdar.. Ofta blir bullarna alldeles för stora. Idag blev den första plåten för stor, sen blev de bra i storlek och bra i konsistens men med en alldeles för tråkig fyllning. Nästan smaklösa. Så jävla tråkigt. Inte något stort problem kan en del tycka men för mig är det fan det.. Det gör mig förbannad att jag inte kan göra perfekta bullar!
Ska testa nya recept och pröva mig fram tills jag uppnår perfektion. Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar