fredag 9 november 2012

Fredag

Det var den idyllen kan man väl säga. Två överaktiva barn och en trött mamma är en ganska dålig kombination. Känner mig alldeles vimmelkantig av allt stoj och har tagit skydd nere i sovrummet i ett desperat försök att behålla lugnet.
Tro nu inte att jag smiter ifrån mina plikter! Inte då. En köttgryta står och puttrar och jag tror att den bör vara färdig om en timme, tills dess gömmer jag mig här nere.
Barnen kommer att få lägga sig normal tid, ingen tjänar på att de är vakna för länge.. De vaknar dessutom samma tid dagen efter oavsett.

Förmiddagen var lugnare. Underbart novemberväder med frost i gräset och strålande sol. Vi red barbacka och jag kan glatt konstatera att min balans hittat tillbaka, ingen av gångarterna är ett problem och jag sitter som fastgjuten på herrn. Idag fånade vi oss lite och gav Grimm en ny frisyr ;) Oh så tjusig han blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar