fredag 23 november 2012

Jaha nu då?

Ska man vara ärlig eller ska man slänga ihop några ytliga rader med nonsens?
Härlig fredag, god mat, glada barn och mys i soffan framför Micke&Molle 2..

Eller ska man kanske skriva att dagen faktiskt varit ganska rutten från start? Att man fått ett psykbryt på viberga för att äckliga pensionärer knuffades med mig och tittade på mig som om jag stal deras privata syre?
Att Elliot mått så dåligt och skrikit mest hela dagen trots alvedon. Att han knappt vill äta alls för att han har så ont i halsen och att Kenny till sist åkte till sjukhuset. Han har något virus bara.
Att Melvin klättrar på väggarna av tristess och den sönderstressade och trötta mamman bara inte orkat vara glad idag!

Fast vi åt jävligt god mat om man måste pressa fram något positivt i all denna negativ sörja. Min räkröra med cayennepeppar och vitlök tillsammans med baguetter och grillade revbensspjäll. Sedan åt jag och Melvin godis i soffan medan Kenny och Elliot var på sjukhuset. Det var ganska mysigt.

Imorgon måste bli en bättre dag. Det lär märkas redan inatt.. De senaste nätterna har vi knappt fått sova alls.. Det blir så med två sjuka barn i sängen. På morgnarna har det känts som att vi nyss gick och la oss ungefär och egentid på kvällarna har inte existerat alls för barnen behöver ständig passning av en utav oss.

Gnäller lite nu.. Men det är väl verkligheten jag skildrar och det här är vår verklighet just nu. Mest är jag arg på mig själv för jag hade egentligen bestämt mig för att aldrig mer handla på viberga för det ger mig ångest..... Ändå åkte jag dit. Allt jag skulle ha fanns inte och jag kunde inte handla färdigt utan fick avbryta och åka hem. Johodå. Najs!

Bättre dag imorgon. Kenny ska åka på fest på kvällen, Ester och Zarah kommer över och hjälper mig med kottarna och håller mig sällskap. Skräckfilmer ska tittas på när (om?) barnen somnar. Det är ungefär så mycket social jag orkar vara just nu.
Barnen kommer givetvis att vara bättre imorgon. Melvin är ok, det är Elliot som måste tillfriskna. Den här natten blir kanske magisk? Fixar allt och imorgon är dimman borta? Vi får hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar