torsdag 22 november 2012

Torsdag

Melvin låg på 37,5 idag :-D Så han fick följa med till hotellet och äta lunch med morfar. Maten där är väldigt bra tycker jag. Köttfärslimpa åt jag, Melvin pillade i sig ytterst lite pannkaka. Han har så ont i halsen, han säger själv att han har taggar i halsen :-(
Elliot har hög feber som knappt går ner ens med alvedon...

Nu sover båda gossarna, Kenny är på möte och jag vilar. Jag hoppas på att slippa bli sjuk den här gången men det känns som att något lurar i kroppen, fan alltså. Hösten är för tråkig med alla influensor....

Jag vet inte om jag törs erkänna det här för jag känner mig rätt dum... Men jag gör det iallafall, i bästa fall kan väl någon få skratta åt mitt misstag. Jag fyndade en billig trimmer på loppis! En Moser och vad jag förstår så är de ganska bra.. Jag kunde dock ha räknat ut att skäret skulle vara utslitet när den var så billig kan man tycka? Det finns nya att köpa så det är ingen fara så. Bortsett från att fröken "jag har inget tålamod" ville "prova" den direkt.. Och insåg att en hund med rakat framben ser rätt störd ut så jag fick fortsätta. Det gick smärtsamt långsamt, mer än tre timmar senare så tyckte trimmern att den fått nog (den var varm) så den tystnade. Nu törs jag inte gå ut med Da vinci för jag skäms! Det är inte ett dugg jämnt, det ser inte klokt ut. Det gick inte att få det jämnt med så slött skär för jag fick sträcka pälsen och liksom dutta av pälsen... Öronen och svansen kvar. Arma krake så han ser ut :-O Grannhundarna kommer att skratta åt honom när vi möts ute..
Gimli flinade allt lite åt sin brorsa.

1 kommentar:

  1. Jag fnissar i smyg ;-) tack för att du även delar dina misstag :) kram

    SvaraRadera