torsdag 1 november 2012

Irriterande på Facebook

Har ni sett dessa statusar där folk skriver något i stil med -Dax att rensa bland vännerna nu bla bla bla olika anledningar..
Och så förväntas "vännerna" skriva något i stil med -Ta inte bort mig snälla! Bla bla bla...

Varför göra en grej av det? Är det för att söka bekräftelse eller vad handlar det om? Jag skulle aldrig skriva till någon på min lista och motivera eller be den om att få vara kvar som vän.

Jag tar bort eller blockerar(om jag surfar från iphonen och inte kan ta bort) utan vidare. Varför kommentera ens? Det kan vara folk som tex lägger ut äckliga jaktbilder som jag inte vill se, gillande av meningslösa sidor med stackars barn med cancer, sprängda, sjuka där en "like" tydligen ska ge 1 bön.. Som om det nu skulle hjälpa det stackars barnet liksom? Eller bara människor jag inte har lust att följa längre. Det är ingenting personligt och jag lägger ingen värdering i det så varför uppmärksamma det? Jag är ganska säker på att rätt få personer ens märker att man blockerar?

Näe. Det är bara irriterande att "hota" med att ta bort vänner.
En annan sak är när folk skriver saker i stil med -Åh nej, vad ska jag göra nu? Att det här kunde hända alltså :-( :-( :-(
Och sen när folk frågar vad det är svarar de att de inte vill ta det över fb.
Men skriv ingenting alls då, attentionwhore!

Rätt världsliga saker att bry sig om och lätta att slippa men något måste man väl störa sig på? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar