torsdag 15 november 2012

Vuxen elr torris?

Kenny föreslog att vi skulle ta ett par glas vin i helgen och jag svarade att jag inte vill dricka någon alkohol i helgen. Nu känner jag mig lite som en torris?
Men jag vill inte dricka alkohol varje helg, dels är det inte bra och så har jag från att jag var 6 år tills jag flyttade hem till min pappa när jag var 12 år levt med en vidrig alkoholist.
Nu tror jag väl inte att jag skulle bli alkoholist här helt plötsligt men jag tycker att man bör ha med sig att det inte är en vanlig måltidsdryck.

Jag har planer på att ta några glas nästa helg och känner att det räcker.

På tal om något annat, jag vet inte vad det är med Elliot. Igår somnade han ju på golvet, idag har han varit extremt svårflörtad och gråtit mycket. Till sist nu så däckade han i soffan. Undrar om vår minsting ska bli sjuk igen? Hösten är väl för härlig med alla dessa sjukor ändå?

1 kommentar:

  1. Det är nog mest ett moget och sundt tänkande. :)
    Själv satsar jag på att, åtminstone försöka, låta bli allt onyttigt till nästa helg. :)
    Hoppas ju såklart att du kommer då! Viiiin it is! ;)

    SvaraRadera