tisdag 13 november 2012

Håpp

Rubriker är inte min starka sida men kanske är det inte så sabla viktigt heller.

När barnen vaknat så ska jag ta med Da vinci ut på en promenad. Fina lurvtrollet. Jag ägnar mig alldeles för lite åt denna roliga jycke.

Har träningsvärk i benen från barbackaridningen igår så jag antar att den gjorde nytta ;-) Vilken skillnad det är på att rida i paddocken barbacka! Helt annat än att strutta runt med sadel så vi bestämde att vi ska göra det en gång i veckan hädan efter för att träna balansen och förstås lårmusklerna. Grimm verkar dessutom gilla det för han blir så där härligt pigg och glad så tummen upp för det.

På tal Vince så funderar jag på att köpa en egen pälstrimmer och klippa honom. Hur svårt kan det vara när man bara ska klippa pälsen rakt av? Jag har inte riktigt lust och ork att hålla två långhåriga busar nu när det är så mkt annat så det är därför tanken har väckts.. Det och att det är ganska dyrt att låta någon annan göra jobbet och jag har sett resultatet flera gånger, det är lite hackigt och lite slarvigt(elr så är det så svårt så att det bara blir så oavsett?) men då tänker jag att jag lika gärna kan göra det själv? Om det ändå blir lite hackigt när någon kunnig gör det?
Hmm. Får fundera ett varv till och sedan väga det mot att jag älskar hans långa mjuka päls när den är nybadad och nyborstad som nu. Problemet är när den inte är det ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar