onsdag 26 september 2012

Inte var jag sån där? ;-)

Känner mig rutinerad nu när jag kan titulera mig tvåbarnsmor. Jag och Kenny kan i tyst samförstånd småle åt hur förstagångsföräldrar gör.. Ser ofta hur mammor och pappor klätt på sina små barn denna tidiga höst som om det vore minst 10 minusgrader när det i själva verket är 10 plus ute!
Själva är de tunt klädda men barnen ska svettas i täckbyxor och mössa..

Jag minns hur det var, att min Melvin skulle frysa var i princip det värsta som kunde hända. Därför ler jag nu men det är inte ett hånleende. Jag känner igen mig bara.

Bebisar säger jag ingeting om, då ska man vara noga! Mössa på för sjutton.
Men större barn som knatar runt alldeles svettrosiga om kinderna med full vinterskrud ser bara för roligt ut. Jag undrar hur de tänker klä sina barn i vinter? ;-)

Jag är ändå snudd på överdriven, är det kallt så plockar jag på barnen ordentligt med kläder som jag mer än ofta får plocka av vartefter som men är det som nu, många plus och ganska snällt så räcker en vindjacka gott och väl. Min tumregel är att klä barnen ungefär som jag själv är klädd. Det brukar vara lagom :-)

Missuppfatta mig inte. Jag dömer ingen, det är bara så roligt att se och jag minns hur det var när Melvin var liten.

Kanske ska göra försök nummer tre att få sova nu. Det vill sig inte riktigt inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar