fredag 21 september 2012

Livskvalité

Melvin har sin lediga fredag. Elliot och Kenny sover.
Melvin får lyxmellis i form av sockrad yoghurt med fruktsmak. I princip som att ge honom godis/läsk till mellis men med lite fler näringsämnen i förhoppningsvis.

Vi ser på djurakuten och småpratar. Jag och Melvin. Min stora kille. Jag är så stolt för allt han är.
Han är glad, empatisk, tacksam, framåt, vältalig och vågar stå upp för sig själv. Håller dessa egenskaper i sig så kan jag luta mig bakåt och känna att vi gjort ett bra jobb.

Vi har en tom dag i kalendern, eller ja, bortsett från att vår olyckskorp ska till tandläkaren i eftermiddag. Det är så skönt. Vi ska hålla oss hemma, städa lite och umgås. Sen blir det tidig kväll för imorgon ska vi ge hästarna frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar