tisdag 11 september 2012

Rädsla och fobier

Jag lider av tandläkarskräck. Egentligen är det inte så konstigt då jag haft problemtänder ända sen jag var barn och hunnit träffa alla möjliga olika sorters tandläkare, på gott och ont.
Jag får ont i magen innan, vill avboka och svettas. Och samtidigt skäms jag som en hund över rädslan. Varför?
Varför är det inte okej att ha den här sortens fobi när det är helt okej att tex vara rädd för ormar?
Folk är för bövelen rädda för ofarliga spindlar och det är tillåtet. Knappast någon som skäms över?

Nu sitter jag här och har nyss svept en vidrig shot för att lugna nerverna. Instängd i ett avskalat vilorum där det gjorts tafatta försök att få det avslappnat men resultatet blir ändå väntrum väntrum väntrum. Alla som läst min blogg ett tag vet vad jag har för relation till väntrum.

Jag vill gå hem. Men får inte. Fånge.
Kommer kanske känna mig nöjd efteråt? Dyrt är det också. Fy bövelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar