tisdag 11 september 2012

Mat

Jag vet att jag kräks ut inlägg idag.. Det blir så vissa dagar.

En sak som slog mig just är att det är ganska intressant att kika på människors bloggar och facebook och se tjocka människors matbilder. Jag vet, jag är också tjock. Jag vet också varför, jag är för mycket och för gott.
Men hur som helst, tjockisar slänger ut bilder på nätet på maten de äter och så har man facit där. Inte undra på att de är tjocka när de trycker i sig ren skit.
Jag äter också dålig mat ibland men många verkar leva på sånt? Överlag äter vi näringsrik och bra mat här hemma.
Roligast är ändå när de försöker vara nyttigare och bli smala och så äter de en minisallad. Utan dressing. Gjord på isbergssallad, tomat, gurka och majs ungefär med några trista kycklingbitar till. Det förstår vem som helst att inom en timme käkar de en chokladkaka eftersom att de nästan hungrar ihjäl!

Och så får man inte glömma motionen. 2-3 km promenerar de och känner sig duktiga.
Kanske skuttar de runt lite tafatt på ett pass på gymet också för att sedan belöna sig med en bulle.

De kommer fortsätta vara tjocka. Så klart.






Äh.
Förlåt.
Jag har en pissdag helt enkelt och känner mig lite bitter :-/
Kanske skulle ta en promenad.. Höhö. Humor. Visst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar