måndag 24 september 2012

Rast

Sen jag vaknade har det varit fullt ös här hemma. Barn som behöver bytas på, som vill busa, som vill sitta i knäet och pussas, som vill ha mellis. Hundar som kräks. Hundar som vill busa och kramas.
Till sist nådde vi sista anhalten denna förmiddag, nämligen lunchen. Och idag lyckades vi hålla lillskrutt vaken så att han och storskrutt sover samtidigt.

Vilken lycka! Hela jag fylls av en känsla av att ha vunnit något stort och jag funderar noga på vad jag ska göra av all denna lediga tid?
Snart insåg jag hur komiskt det är egentligen. En timme är ingenting. Snart vaknar pluttarna och cirkusen drar åter igång.
Inte mig emot. Jag tycker om att vara med mina småtokiga barn men det är ganska skönt med en rast och det måste man få tycka.

Så hur spenderar jag denna timme av egentid? Jo. I horisontalläge under en filt i soffan. Det mina vänner, det är att ta vara på tiden ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar