tisdag 21 maj 2013

Det behöver inte vara så jäkla skitnödigt hela tiden!

Ikväll fick barnen äta färdigköpta köttbullar, potatis, lingonsylt och blå bands gräddsås. Tomater och gurka. Såsen är ju faktiskt vråläcklig! Mer en såsbas än en färdig sås skulle jag vilja säga? Jag la till grädde, soja, kryddor och köttbuljong så smakade den ok. 
Ibland kör vi sådana lösningar här hemma för jag är faktiskt inte mer än människa. Ibland prioriterar jag annat än att leka perfekt mamma och laga långkok. Ibland får de pannkaka. Eller pasta och korv. Jag skäms inte det minsta över det. 


Har för övrigt haft en härlig kväll i stallet, lilla näpna unghästen Gill med matte Anna följde med ut på tur så det var tre nordsvenskar ute i skogen. Härligt. 
Så roligt att det blivit lite liv i stallet nu och att alla verkar vettiga och trevliga. 

Imorgon ska jag ta mig i kragen och baka till Elliot. Världens gulligaste snart 2 åring. ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar