lördag 11 maj 2013

Inte okej

När jag blir utsatt för övertramp av olika slag så har jag svårt att släppa dem. Otroligt svårt att skaka av mig dem. Idag fick jag en rejäl skopa skit som jag verkligen inte förtjänade. Jag blev överrumplad och det tog en stund innan jag hittade orden. Det var ett sådant läge där det inte tjänar något till att förklara, där det egentligen kvittar vad man säger för att personen i fråga redan bestämt sig. I hans huvud var konversationen klar och jag var bara måltavla för hans ilska. Ja! Det var så klart en tjurig gammal man. Helt sjukt egentligen men jag vek mig för hans härskartekniker (inledde utskällningen med att fråga hur gammal jag var som om jag var ett olydigt litet barn) bad om ursäkt trots att jag inte hade gjort någonting man förtjänar en utskällning för.
Hans beteende saknade grund. Det fanns verkligen inte skäl att uppföra sig som han gjorde och jag känner att jag agerade på det enda sätt jag kunde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar