tisdag 7 maj 2013

Ett löfte

Jag ska inte låta mig tystas av människor som inte förstår och jag ska våga ta diskussioner när de uppstår. Jämnställdhet och genusperspektiv är VIKTIGA SAKER! Oerhört. Kanske det viktigaste som finns för det handlar om hur vi vill att våra barns framtid ska se ut.

Än idag finns det människor som anser att lättklädda tjejer bär ett visst ansvar för att de blir våldtagna, de stackars djuriska männen kan förstås inte tygla sig!
De egenskaper som anses flickiga är värda mindre än de egenskaper som anses pojkiga. Kvinnor tas inte på allvar vare sig i det privata eller på arbetet medan män tillåts ta plats och överrösta.

Inte okej.
Och det gör mig förbannat ledsen när människor i min direkta närhet visar att de inte förstår, de är helt clueless och verkar anse att nu när kvinnor får rösta och äga sin egna bil bör vi egentligen var nöjda, vi i Sverige har det ju så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar