torsdag 16 maj 2013

Johodå, en sådan dag!

Bestämde mig för att strunta i alla tråkiga måsten jag gett mig själv i läxa. Istället satte jag mig i solen och tankade D-vitamin lyssnande på Cissi Wallin Radio 1. Ämnet var hetsen många känner inför att ha det där åtminstone på ytan perfekta livet. Man inreder tills man städat bort varje spår av en själv, renoverar tills man skiljer sig och postar bilder på instagram där man omsorgsfullt väljer att visa upp en perfekt yta.
Jag har också det där i mig men inte fullt så mycket som jag kan tycka att många andra har. Tror att jag är rätt bra på att visa alla sidor och vågar vara vanlig
Det var hur som befriande att sitta i en timme och lyssna på många vettiga åsikter och insikter kring det här.

Jag är inte perfekt. Mitt hem är mysigt men ofta lite ostädat för jag har helt enkelt andra saker jag prioriterar före. Men något jag är dålig på är att bjuda in i det här vardagskaoset.
Jag postar gärna bilder på den goda middagen men sällan på falukorven... Egentligen undrar jag varför jag har ett behov av att posta bilder alls? Skriva här. Det är roligt.
Ja men mer då?

Hur som. Idag fick pelargonerna flytta ut och jag har äntligen kastat snittblommorna jag fick för två veckor sedan som för länge sedan blommar över.

Hoppas alla hinner njuta av det härliga vädret idag, det är så skönt med lite värme igen på min vintertrötta hud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar