fredag 10 maj 2013

Klämdag

Det känns som om tiden snabbspolats och det blivit sommar och semestertider. Det har varit väldigt mycket ledigt nu och värmen har hittat hit.

Vi släppte ut Grimm i gröngräset innan vi åkte hem för att äta frukost. Mysigt att börja morgonen så även om jag drivs halvt till vansinne av att ha med mig barnen till stallet. Det rivs bland grejer, busas och stojas, gnäller och skrattar om vartannat och allt tar dubbelt så lång tid att göra. Men det är härligt också. Lycka rentav att få se sina små barn sakta lära sig att handskas med djur, att visa respekt och att inte känna sig rädda för dem trots att en del av dem är enormt stora för små barn. Jag tror att det är en viktig sak att lära sig.

Tanken är att jag ska rida sen när vi flyttar tillbaka Grimm om ett par timmar, men börjar regnet ösa ner så tror jag att blir lite bekväm och struntar i det. Ska dit imorgon igen och kan lika gärna rida då.

Ikväll ska vi grilla. Hela kylen doftar av marinaden till köttet och falafeln.
Nu. Ta igen en förlorad timmes sömn innan vi är på vift igen.
Säger det. Semestertider. Lite den känslan. Vi gör vad vi har lust med. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar