torsdag 16 maj 2013

Good for you

Vart jag än tittar så överöses jag av hets. Träna, ät rätt, bli smal, bli snygg, lär dig knepen till ett bättre liv, få en platt mage på 8 veckor.
Bilder överallt. Tränade kroppar. Smala kroppar. Perfekt. Barnportioner med isbergssallad och kycklingfilé utan sås med texter som "Jag lyxar till det"
Pekpinnar överallt, gör si gör så.

Får mig att titta en extra gång på min inte ett dugg platta mage i spegeln. Mina mjuka lår. Och för en stund avskyr jag det jag ser men så vaknar något annat inom mig. Vem bestämmer hur kroppar ska vara? Att vara så tjock så att man bromsas i livet är förstås synd, man missar kanske en del saker. Men det är inte okej att vara ens lite överviktig, man kan alltid bli lite smalare, lite snyggare, lite bättre.

Smal är inte synonymt med snygg! Och varför är det så viktigt att vara just snygg? Knullbar?

Jag får nog. Jag vill inte matas med det här dagligen! Jag orkar inte. Det får mig att börja syna mig själv ännu mer och hitta fel. Jag är ändå vuxen, tänk hur det här måste påverka unga människor?

Idag är bara en sådan dag. En dag då jag tar åt mig mer, blir mer arg och mer hopplöshet letar sig in.

Sluta bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar