måndag 13 maj 2013

Kuckeliku! Hönsmamman har vaknat.

Jag kan inte sova och har inte sovit bra på hela natten. Min storplutt har feber, springer på pottan stup i kvarten och hostar. Ingen förskola imorgon utan vi får vara hemma och mysa istället.
Jag motstår impulsen att jag måste ta tempen på honom här och nu när han precis somnat om. Tänker att tänk om den är jättehög och jag missat det? Tänk om han blir svårt sjuk eller får kramper igen. Krampmedicinen vi fick utskriven ligger kvar på Apoteket.
Men samtidigt så känns det inte så snällt att väcka ett sjukt barn för att kolla tempen fem på morgonen. Bättre vore väl att stå ut, vänta och göra det när barnet vaknar senare.

Får ställa in mitt besök hos tandläkaren. På eftermiddagen måste jag iväg en sväng så då får pappan komma hem. Sharing is caring.

Lilla skrutt. Nu förstår jag varför han åt dåligt igår och sedan hade svårt att somna på kvällen. Stackars liten. ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar