onsdag 15 augusti 2012

Ännu en dag

Jag försöker att inte känna mig stressad av dagarna som passerar. Tiden springer iväg.
Våra högt älskade barn växer så snabbt att jag inte hinner med.

Hösten är så gott som här. Sensommar? Kanske.
Jag försöker fylla dagarna med så mycket värdefullt jag kan.
Idag ska jag och Melvin äta lunch med pappa. Sedan åker jag ut till Grimm med Ester och efter det ska jag och Nattis ut i skogen med hundarna på kantarelljakt!
Inatt måste jag väl ändå kunna somna?

Just nu ser jag och barnen på Toy story 3. Det är filmen som gäller just nu. Melvin är salig. Det komiska är att Elliot också fattat tycke för den. När Melvin var så liten som Elliot så hade han aldrig sett en hel film. Han tittade på lite Iggle piggle men det var allt. Andra barnet blir någonting annat. Man får sänka kraven på sig själv lite. Eller jag fick det iallafall.
Jag tycker att det är en enorm skillnad mellan att ha ett barn och två. När Melvin börjar på förskolan nu så tycker jag att jag blir så gott som barnfri fast jag ska ha Elliot hemma. Rena semestern känns det som. Märkligt. För när Melvin var liten så var det ju mycket att styra med att ha hand om bara honom. Man får lite nya perspektiv ;-)
Sen busar de med varandra så det känns som att man har tio barn ibland. Brottas i soffan, bråkar om leksaker. Tävlar om vem som skriker högst och hoppar längst. Ungefär så.

Jag är lyckligt lottad. Två stycken underbara grabbar har jag. Friska och mestadels glada barn.

Nästa veckas projekt blir att lura med mig Kenny till Ikea. Jag tycker så mycket om mina orkidéer men de börjar bli gamla, någon ny kunde gott få flytta hit. Och en rad andra saker. Många av dem blommar här hemma nu men man kan nästan inte få för många vackra blommor tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar