tisdag 14 augusti 2012

Men usch!

Åter igen frågar jag mig varför jag kikar in på "Familjeliv"...
Idag såg jag en tråd med mammors gravidbekännelser.
En del rökte sig igenom graviditeter. Andra drack alkohol(!) Väldigt många struntade i kostråden och åt friskt av fisk med tungmetaller och ostar med risk för att få i sig listeriabakterier.

De försvarar sig med att det gick bra.
Men om det inte hade gjort det då? Och hur tror de att deras små bebisar mådde när de utsattes för nikotin och alkohol?
Man gör väl vad man har samvete till men jag kan inte förstå. Om man redan från start, innan ens barn föds väljer att sätta sig själv främst.. Hur ska man då kunna sätta sig själv åt sidan och ha barnets bästa i fokus resten av barnets uppväxt?

En av dem som skrev drack whiskey i slutet av graviditeten. Varför har man behov av det? Kan man inte vänta några veckor?
De rökte ett paket om dagen och skämdes inte ens?

Jag förstår inte. Vill inte förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar