onsdag 22 augusti 2012

Slö dag

Idag har jag medvetet tagit det lugnt trots att jag egentligen ville göra saker.
Men med ett mer kontrollerat jag så vet jag att jag inte bör pressa mig för det slår alltid tillbaka.
Allt handlar om balans nu och jag är beredd att offra en del saker för att upprätthålla balansen och orka med det som är viktigt på riktigt.

Det som är viktigt är att orka vara mamma till mina barn. Att orka vara Kennys fru. Allt annat är bonusar.

Hästen och hundarna är saker som ger mig energi och får mig att må bra.
Träffa personer som gör mig glad och som jag är bekväm med.
Allt annat är onödigt. Allt annat prioriteras bort.
Helt enkelt för att jag måste. Sen får människor i min omgivning bara försöka förstå det utan att bli sårade.


Melvin har haft sin tredje dag på förskolan idag och idag lämnade Kenny honom där. Det gick jättebra. Imorgon ska han vara där ensam igen. Melvin är hittills bara glad, jag har lite ont i magen ;-) Min lilla stora kille.
Jag har suttit och fyllt i schema för hela terminen, jag blev lite nostalgisk. Innan jag fick Melvin hade jag ett vikariat för en som var föräldraledig och fyllde i veckoscheman bland annat. Jag saknar hela paketet..
När jag är frisk ska jag utbilda mig och jobba så igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar