söndag 26 augusti 2012

Ny vecka

Sitter och dricker morgonte i min gamla slitna favoritmugg. Den är av precis lagom storlek för en kopp te.
Nästan varje gång dricker jag "Apple, cinnamon and raisins" Supergott :-)

Elliot vaknade strax efter sju och vi har redan hunnit en del. Bland annat att laga lunch.. Idag äter bara jag och Elliot lunch tillsammans. Mycket märkligt.
Jag tror faktiskt att Elliot uppskattar lugnet och att få vara i centrum. Precis som jag tror att Melvin uppskattar att få träffa andra barn och göra nya spännande saker på förskolan.
3 år är en lagom ålder. Sen är det väl som med allt annat som handlar om barn och familj, det är högst individuellt när man som förälder har behov av att lämna sitt barn på förskolan. Sen vilket skälet är, är egentligen oväsentligt. Men jag har möjlighet att ha honom hemma och jag tror att det var bra.

I veckan ska det bakas en del inför födelsedagskalaset. Vad vet i tusan. Det måste vara enkla saker som jag kan göra när jag har Elliot och som inte kräver någon koncentration. Bör finnas en del.

Det kretsar många tankar nu.. Jag oroar mig för saker jag inte kan påverka och stressar inför framtiden. Men så länge jag tillåts ta vardagen i lugnt tempo så kan jag hålla det i schack.

Nu ska jag mysa med min krassliga 1-åring. Älskade Elliot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar