fredag 10 augusti 2012

Vad är det som händer?

Humöret har bara dalat. Nu kom regnet också. Så passande.
Båda barnen är supergnälliga, Kenny är inte direkt sprudlande och inte jag heller. Nu försvann all energi också. Fanns det en möjlighet så skulle jag låta barnen leka med någon annan en stund. Tror vi behöver paus från varandra.

Precis alla ska göra en massa roligt i helgen utom vi. Jag kunde bytt bort ett finger för att få varit med.

Visst. Jag och Kenny skulle kunna ha en vuxenkväll när barnen sover. Ta varsitt glas vin och sitta och prata.
Det låter fint. Men i praktiken så ser våra kvällar inte ut så nu. Elliot vaknar efter en liten stund och somnar bara i famnen. Melvin har sista veckan börjat vakna efter två timmar och somnar inte om? Det är helt sjukt. Jag har aldrig varit med om något liknande?
Så vi har inte ens ett par timmat ensamma om kvällarna. Vi har ingenting!
Sömnen går i perioder. Jag vet det. Just nu drömmer Melvin jobbiga mardrömmar. Men Elliot vet i fan? Han har under en lång period vägrat sova ensam och det börjar faktiskt bli jobbigt nu.

Jag kvävs.
Så förbaskat vad jag kvävs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar