onsdag 29 augusti 2012

En bra dag?

När jag vaknade kände jag att det här blir ingen bra dag. Men så tvingade jag ut mig själv på en 5km lång promenad med Gimli och det hjälpte faktiskt. Nu är jag på bättre humör även fast energin inte är på topp.
Jag vet varför, så fort jag får lite ork så vill jag kompensera för allt jag missar och allt Kenny fått göra istället för mig så då kör jag på max tills jag kraschar. Nu har jag alltså gjort det, igen.

Blev iaf glad när jag vägde mig idag och fick veta att det jag gått upp i sommar har försvunnit igen och nu är jag på rätt spår. Och det trots en väldigt liberal kost med många undantag på helgen. Tror nog att den periodiska fastan har en finger med i det hela.

Nu är hösten officiellt här hos familjen Buchholtz. Jag tog igår in pelargonerna! Det är för sorgligt, eller, det känns som att jag måste tycka så men egentligen är det rätt skönt. Hösten är mer relax, sommaren full av en massa krav. Man måste stressa för att hinna njuta. Man får aldrig sitta inne för då slösar man på solen. Man måste träffa gud och alla människor, man måste åka och roa varandra och ungarna.
Nej tack.
Härmed välkomnar jag jackor, höstiga promenader, tända ljus och filmkvällar utan dåligt samvete :-)

En annan tanke, det här är ett foto från instagram.
Alltså, bönderna får inte skita ner våra vägar när de kör kodynga för att gödsla sina åkrar. Men reningsverket får tydligen sprida sin skit lite hur som helst? Jag hunden och vagnen smutsade ner oss i "det här" idag.
Men det är kanske skillnad på skit och skit? :-O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar